Skip to main content

Persondata- og cookiepolitik Unidrain A/S

I denne persondatapolitik redegøres der for, hvordan Unidrain A/S anvender de personoplysninger, du efterlader dig, når du besøger vores hjemmeside. 
Generelt skal du være opmærksom på, at du som internetbruger efterlader dig elektroniske spor, og at det giver andre mulighed for at følge din færden på nettet. 
 

Indsamling ved besøg på Unidrains hjemmeside

Unidrain har løbende adgang til statistiske oplysninger om besøgende på hjemmesiden. Det er ikke muligt at genkende enkelte personer ud fra disse oplysninger. 

Når du har besøgt Unidrains hjemmeside, indsamles følgende oplysninger om dig:

  1. Hvilke sider du har kigget på og hvornår – dit ”elektroniske spor”,
  2. hvilken browser du bruger,
  3. hvilken ip-adresse du har,
  4. lokation på den server du benytter dig af
  5. din internetudbyder

Når du browser på nettet, efterlader du dig et "elektronisk spor", som afslører, hvor du har været. Det spor opstår i kraft af, at din browser sender informationer til en server, f.eks. "Jeg vil gerne se siden, der hører til adressen www.unidrain.dk". 

De fleste browsere fortæller om deres fabrikat og versionsnummer, f.eks. Microsoft Internet Explorer version 7.0. Serveren kan så returnere den side du har bedt om, således at den vises korrekt med netop din browser. 

Samtidig med at din browser beder om www.unidrain.dk sender den nogle andre informationer til den pågældende server, herunder bl.a. din ip-adresse (din "adresse" på internettet). Serveren ved så, hvor den side, som du har bedt om, skal sendes hen.  Afhængigt af det operativsystem og den browser du bruger, sender browseren ofte også dit brugernavn til serveren - det brugernavn du anvender, når du logger på din maskine. 

Registrering af personoplysninger og personhenførbare oplysninger er nødvendig for at kunne analysere, hvordan brugerne anvender Unidrains hjemmeside via Google Analytics og Hotjar. Unidrain indsamler ikke personhenførbare oplysninger fra tredjemand om kunderne. Unidrain anvender Google Analytics og Hotjar samt Facebook Pixels til indsamling af besøgsstatistik og videregiver i den forbindelse IP-adresser til Google Analytics og Facebook. 

Formålet med indsamlingen


De oplysninger, som er nævnt ovenfor, kan Unidrain bl.a. bruge til at se, hvilken vej du bruger for at finde information på www.unidrain.dk. 

Unidrain kan bl.a. se, om du starter fra forsiden og bevæger dig ned på undersiderne, eller om du hopper ind midt på hjemmesiden fra f.eks. en søgemaskine. 

Oplysningerne anvendes udelukkende i forbindelse med afvikling af driften samt til udarbejdelse af statistik, som bl.a. kan bruges til at forbedre opbygningen af Unidrains hjemmeside. 
 


Indsamling ved abonnement


Ved tilmelding til Unidrains nyhedsbrev registreres den e-mailadresse samt de øvrige oplysninger, som du selv afgiver.


Oplysningerne anvendes til automatisk at sende dig Unidrains nyhedsbrev. Oplysningerne registreres i Unidrains CMS (TYPO3) samt hos Unidrains databehandler (webCRM).


Enkelte medarbejdere hos Unidrain har adgang til en liste over abonnenter. Ved hjælp af disse oplysninger holder Unidrain sig løbende orienteret om omfanget og arten af abonnementer. 
 

Oplysningerne om de enkelte abonnementer videregives ikke, og når du afmelder vores nyhedsbrev slettes alle oplysninger automatisk i vores CMS, når du har bekræftet i den tilsendte e-mail – i vores CRM system frameldes du vores nyhedsbrev.

Vores CRM system vil stadig indeholde oplyst data fra dig (eksempelvis e-mail-adresse, navn, firmanavn, telefonnummer, firmaadresse)

Hvis du ønsker, at se hvilken data, vi har registreret på dig, kan du bede om dette ved at sende en email til [email protected] fra den registrerede email-adresse – så sender vi dig din data indenfor 5 arbejdsdage.

Ønsker du at få slettet registret data, kan du bede om dette ved at sende en email til [email protected] fra den registrerede email-adresse – så udfører vi din forespørgsel indenfor 5 arbejdsdage.

 

Indsamling ved konfigurering og bestilling af brochurer


Ved benyttelse af Unidrains konfiguratorer ”Tegn&Beregn” og ”Beregn Specialafløb” indsamles ingen data, den e-mail, du angiver for at få tilsendt PDF med færdig konfiguration, gemmes ikke. På Beregn Specialafløb sendes de oplysninger, du angiver pr. mail til en Unidrain medarbejder, der behandler forespørgslen. 

Ved brochurebestilling sendes de oplysninger, du opgiver, pr. mail til en Unidrain medarbejder, der behandler forespørgslen og sender det fysiske materiale afsted til dig.
 

Brug af CRM system


Unidrain A/S anvender et CRM system (webCRM) til at opbevare kundeoplysninger.
NB! Dette har ingen sammenhæng med brug af hjemmesiden.

Oplysningerne bruges til salgsaktiviteter, hvor systemet blandet andet hjælper med athåndtgere kundeoplysninger.

I marketingsammenhæng anvendes systemet til at udsende nyhedsbreve jf. afsnittet  ”Indsamling ved abonnement”.

Cookies