Unidrain får hædrende omtale ved årets Red Dot Design Award

Red Dot Design Award er en af verdens førende designpriser og har eksisteret siden 1950. I år har danske Unidrain sat sit tydelige fingeraftryk på den internationale Red Dot Design Award, idet Unidrains nye intelligente måtte, MatLine er blevet fremhævet med hædrende omtale ud af 5200 ansøgninger inden for kategorien "produktdesign".
csm_red-dot-matline_1600x1000_4838e5252b

“Vi er glade for at få denne anerkendelse fra Red Dot. Vi har udviklet MatLine, fordi vi kunne se, at der manglede et intelligent design til at håndtere det snavs og vand, vi slæber ind i hjemmet. Red Dot bekræfter os i, at idéen var rigtig.” siger Design- og Udviklingschef, Kenneth Waaben.

MatLine er designet i samme minimalistiske stil som Unidrains andre prisvindende produkter. Under måtten ligger et afløb, som opsamler vandet, mens solide nylonbørster renser skidtet væk fra fodsålen. Resultatet er færre beskidte fodspor i entréen og resten af huset.

“Idéen bag MatLine er overordnet at gøre det nemmere at holde hjemmet rent og samtidig skabe et design, der harmonerer med den øvrige indretning af hjemmet. Vi har søgt at sikre en høj grad af fleksibilitet i løsningen, f.eks. kan MatLine højdejusteres under installationen, så systemet altid ligger i niveau med det omkringliggende gulv.” forklarer Kenneth Waaben.

Red Dot Design Award er ikke den første pris, MatLine har modtaget. Tidligere på året fik MatLine den internationale designpris IF Award fra World Design Guide.

“Priserne er selvfølgelig en cadeau til Unidrain men også generelt til dansk design. Danske designere har ry for at levere design, som både er smukt og funktionelt, så der bliver lagt mærke til vores løsninger, når vi kommer ud i verden.” slutter Kenneth Waaben.

red dot

Marketing Manager